lördag 17 november 2007

Stress & Whiplashskada

Här finns en mycket bra artikel Av Gunilla på Whiplashstiftelsen som tar upp problemet med stress i samband med whiplash. http://www.mkb.se/whiplash/stress.htm
Läs den. Den är väldigt upplysande, för precis som hon skriver är det. Är själv mycket mer stresskänslig nu än vad jag var förr.
Det är det vanliga problemet. Man har en skada, men den syns inte alltså finns den inte för vissa människor, detta är fruktansvärt stressande. Jag har en väldig tur, med full förståelse från familj, släkt, vänner och arbetskamrater. Dom som inte vill förstå, dom skiter jag i!! För skadan är nu en del av mitt liv, och alltså också en del av mig. Lite mer förståelse från vissa försäkringsbolag hade väl inte skadat, men det finns också dom försäkringsbolag som mot mig uppträtt mycket bra, däribland Trygg-Hansa och Folksam.

/CJ

Inga kommentarer: