måndag 10 september 2007

Hej igen !

Jag är tillbaka efter några veckors frånvaro från bloggvärlden. Det har varit helt sanslöst hektiska veckor med långa arbetsdagar, träningar för barnen, kalas, sjukhusbesök m.m dessutom i en period för mig där min älskade rygg och nacke inte haft samma åsikt som mig om hur jag skall må. Jag har haft en svacka med mycket värk och många tabletter de senaste veckorna. Och som om inte detta varit tillräckligt, så är jag idag hemma från jobbet. Tack vare ytterligare en gåva från min vän Herr Whiplash som han gav mig för snart 7 år sedan. Migrän. Denna åkomma från Helvetet. Jag hade riktigt ont i nacken igår kväll, och inatt/imorse hade det slagit till med ett riktigt migränanfall. Jag hade inte haft migrän tidigare i livet, men några veckor efter olyckan fick jag mitt första anfall. Jag visste inte då att det var migrän eftersom jag aldrig tidigare haft det. Men efter något år och några anfall senare, så slog det mig då jag hörde andra prata om migrän att precis så får ju jag. Jag hatar de tillfällen när anfallen kommer, fy fan vad jobbigt det är. Och efterspelet när anfallet gått över är ju inte roligare. Kroppen känns ju som om man blivit överkörd av en ångvält. Så nu skall jag gå och lägga mig för att vila en stund. Ha det bra tills vi hörs nästa gång. /CJ

Inga kommentarer: