måndag 1 februari 2010

Jäkla skit !!

Just nu känns det bara tråkigt och hopplöst... Jag är så förbannat beviken på att ryggbesvären kom nu. Jag hade innan julhelgen sett fram emot att dra igång träningen igen efter jul. Vad händer? Jo denna skiten kommer istället, och det slutar med att jag knappt kan göra någonting.
Jag känner mig så besviken på att inte kunna göra det jag sett / ser fram emot att få göra. När jag väl vill börja träna, och känner träningssuget i hela kroppen, så är det tvärstopp.
Starten i Borås är ju så gott som körd. Det kommer ju att ta ett antal månader innan detta läker ut, om det nu gör det av sig själv, eller om det behöver skäras lite i mig. Jag bryr mig egentligen inte om vilket, går det snabbare med operation, så kom igen bara!!! Fram med kniven!!!
Jag är ganska van vid värk och smärta efter åren med nacken, men detta gör emellanåt ont på ett sätt jag inte är van vid, och är så uttröttande att jag inte riktigt vet vart jag skall ta vägen, känns som att ländryggen inte orkar hålla uppe kroppen..

I fredags gjorde jag magnetröntgen, och tisdag/onsdag denna veckan kommer svaret. Återstår bara att se vad det blir, och hoppas på det bästa. Vad det bästa är vet jag inte riktigt...
Känner mig just nu rätt så deppig och besviken. Jag är trött av tabletterna och värken. Jag är lättirriterad, något som stör mig eftersom jag normalt sett inte är det. Allt känns bara tråkigt och segt för tillfället. Kanske kan svaret på MR hjälpa till, men just nu kan jag inte se hur det skulle hjälpa...

Det kommer att lösa sig förr eller senare, det vet jag ju, men just nu har jag inte den positiva inställningen, och det känns bara som att det kommer att ta evigheter.

Detta är nog ett av de mest negativa inlägg jag har skrivit sen jag började, men det är såhär jag känner just nu. Det är inte den person jag normalt sett är, jag brukar vara en ganska positiv person som försöker se den ljusa sidan på det mesta, men just nu orkar jag inte det. Jag är för besviken, trött och seg, och dessutom ovetande om hur lång tid detta kommer att ta. Ovissheten och värken är väl det som känns mest jobbigt just nu.

Jag återkommer när jag vet mer...

Ha det gott i den härliga snön!!!

/ CJ

Inga kommentarer: