söndag 18 april 2010

Back on track

Hej igen !!

Om förra inlägget handlade lite om livsåskådning, så kan detta inlägget bli lite muntrare....

Till att börja med vill jag bara utbrista i ett: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!
Anledningen till detta glädjevrål är att jag efter nästan 5 månaders ryggont och 3 månaders sjukskrivning nu börjat träna igen.
Japp, det är sant.. Igår blev det trädgårdsarbete följt av 25 minuter på crosstrainern. Och idag, jag är så glad att jag bara bubblar, var jag ute och joggade 2 km :D
Det känns så underbart, och jag kom på mig själv flera gånger att springa runt med ett stort leende på läpparna under rundan..
Folk jag mötte måste ha undrat vad det är för idiot som joggar runt i blåsten med ett stort fånigt flin över hela ansiktet :) Men jag kunde inte bry mig mindre.. Ryggen känns efter helgen som den gjorde innan, och det betyder helt ok. Självklart inser jag att jag inte skall göra något dumt nu, och dra igång för hårt. Jag hade ju problem med knät i höstas också, men hoppas att det kan vara avklarat nu. Kändes inget speciellt idag iallafall. Men man märkte så fort man kom ut att tävlingskänslan fanns där, när hjärnan börjar säga: "Här kan du inte gå några meter, då blir det sämre sluttid.." Då vet man att den instinkten finns kvar, och den är väl min främste motståndare just nu.

Men återigen: Det känns så otroligt bra just nu. Jag är så glad, ja t.o.m överlycklig just nu för att jag har kommit igång igen.
Nu kan den långa vägen mot nya mål ( läs: tävlingar) äntligen börja.


Idag är sista dagen på min sjukskrivning, så imorgon är det dags att börja jobba heltid igen. Jag har varit heltidssjukskriven sedan 25 januari, och nu det senaste jobbat 50 % i fyra veckor. Och det känns bra att vara igång på jobbet igen, man längtade dit när man var hemma på heltid. Men samtidigt har det utan tvekan hjälpt mig i rehabiliteringen att få ta det lugnt hemma i början.
Så nu händer allt på en gång. Börja jobba, börja träna, våren har visat sig från sin bästa sida. Just nu känns livet bara bra, jag hoppas att det kan få fortsätta att vara så också.

Nu kanske det blir lite tätare uppdateringar när jag är igång igen :)

Ha en bra kväll!!!

/ CJ

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla roligt att läsa din positiva blogg,,,,jag önskar dig all lycka till med jobb och träning. BJ

CJ sa...

Tack !

PO sa...

Kan bara instämma med föregående talare. Så otroligt glädjande att höra att du är på g igen.
Det är du värd min vän.

Anonym sa...

Vad kul att du kommit igang med joggningen igen!! Nar flygtrafiken star still sa passar CJ pa att ta sig runt for egen maskin. /AJ

CJ sa...

Hahaha!! Japp, det krävs mer än en vulkan för att stoppa mig när jag är på det humöret :)