måndag 20 augusti 2007

Ännu en dag

Idag var det dags att jobba igen, och dessutom en dag då jag vaknade med mycket värk i nacke, rygg och huvud. Första halvan av arbetsdagen var värst, då man gick omkring och bara hade ont ( jobbar som säljare i butik), andra halvan var mer åt det zombieliknande hållet eftersom tabletterna började göra sitt.
Lyckades ändå göra mitt jobb så som jag skulle. Helt slut när jag kom hem, men ändå så känns det något bättre nu framåt kvällen. Önskar bara att få en hyfsad natt med sömn, så skall nog morgondagen också gå bra.
Måste bara få säga min mening ang. den senaste veckans samtalsämne: Socialstyrelsens & regeringens nya sjukskrivningspolicy. ( Varning för lite grova ord i kommande text, men jag kan inte låta bli).
Hur fan kan människor säga och göra såhär mot andra människor ? Jag bara undrar hur dom tänker. Skall det verkligen vara så att de folkvalda i ett land bara kan sitta och se på (och dessutom delta i ) när befolkningen i deras land blir så nersparkade och trampade på, som sker nu med de nya riktlinjerna för sjukskrivning. Ta exemplet med blindtarmsinflammation som skall ge 1 dags sjukskrivning, följande mening kommer ju att bli helt bisarr på sjukhusen i framtiden: " Nu måste ni vakna upp ur narkosen herr Andersson, det är dags att gå till jobbet". Jag kan inte förstå hur man kan generalisera och säga att den sjukdomen ger si och så många dagars sjukskrivning. Jag har alltid trott att varje människa var unik, men oj vad fel jag måste ha haft.. Utbrändhet och depression är modesjukdomar sägs det, ja vad fan- man blir ju deprimerad bara av att höra på dom ! Dom som mår riktigt dåligt kommer ju knappast att må bättre av den press dom nu utsätts för, snarare tvärtom. Jag är ganska säker på att väldigt många kommer att må väldigt mycket sämre, och det kan aldrig vara bra för den svenska folkhälsan att så totalt knäcka människor som redan har det svårt. Det här är totalt käpprätt åt helvete, och jag bara önskar att vi snarast får styrande för det här landet och dess myndigheter som har ett uns av humanitet i sig. Annars kommer vårt land att gå åt helvete med raska steg!!!
Nu är jag färdig för den här gången.
Till dig som läst detta vill jag önska en riktigt trevlig kväll. Må bra & Gonatt !

Inga kommentarer: