tisdag 20 november 2007

Kroppen är konstig..

Känner mig konstig i kroppen, och det har jag gjort sedan lunginflammationen. Jag har fortfarande ovanligt hög vilopuls ( har senaste vart mellan 80-90), och en huvudvärk som jag inte är van vid. Hade ju högt blodtryck när jag var sjuk och skall nog gå och kolla om det fortfarande är så. Testade en sådan där hemmablodtrycksmätare hos mina föräldrar, och då visade den ett värde som var högre än det borde vara. Nu litar inte jag blint på att det värdet är det rätta, men det kanske ger en indikation på att det inte är riktigt rätt. Såpass väl känner jag min kropp så att jag känner att det är något som inte riktigt stämmer. Men sedan vet jag inte om det kanske är något som man får dras med ett tag efter att man vart sjuk. Det kanske är så. Men det skadar väl inte att få kollat upp det. Annars får man väl säga att det går ganska bra på jobbet. Det är rätt skönt att vara igång igen, och som jag skrev i ett tidigare inlägg, jag anpassar jobbet efter min kapacitet just nu, och inte tvärtom. Känner ju ändå att kroppen är i väldigt dålig kondition, så då får man ju rätta sig efter det..
Måste säga att jag är positivt överraskad över att nacken faktiskt har en hyfsad period just nu. Det känns skönt att det räcker med det andra. Därmed inte sagt att nacken är bra, men man är glad för den stund som det känns lite bättre.
Måste citera mina favoriter Stefan & Krister " Det är ju bra att det är bättre! Ja men det hade varit bättre om det varit bra!!!! " :-D
Dom är för sköna!!

Ha det bra alla därute
Vi hörs snart
/CJ

Inga kommentarer: