tisdag 8 september 2009

Back on track

Såja..

Då var man igång med träningen igen. Började lugnt idag med en 3 km runda, men å andra sidan höll jag medvetet ett högre tempo också.
Och det kändes skitbra!! Det var riktigt skönt att komma ut och köra igen. Förutom racet så var det nästan 2 veckor sedan jag tränade senast, dessutom har jag varit sjuk däremellan också. Men det kändes nästan inte, jag tyckte att det gick så bra som jag förväntat mig om inte bättre eftersom jag inte alls kände mig iform för att träna innan. Var trött i huvudet efter jobbet, trött i benen och fötterna. Men min fru nästan slängde ut mig och hotade med indragen middag om jag inte tog en runda, så vad gör man? Jo, springer såklart :-)
Nä, jag bestämde mig väl själv också för att jag inte skulle falla in i fällan med att " Jag orkar inte riktigt idag, jag tar det imorgon istället". Inte nu när jag har börjat komma igång såpass bra som jag gjort sedan i somras.
Så först fick jag leka lite med datorn och fixa så att sonen, som i helgen fick upp vår stationära dator på sitt rum, fick kopplat in den på det trådlösa nätverket här hemma. Gjorde en liten miss i början och kunde inte fatta varför det inte funkade, men när man fick använt de små grå litegrann så kom jag ju på vad som var fel. Så nu sitter jag nere i soffan med den bärbara datorn och chattar på MSN med sonen som sitter uppe på sitt rum. Man kan säga att vi helt plötsligt fick en " Förälder - Tonåring " relation :-)
Så först leka, sedan träna.. Vilken tisdag det blev :-)

Men nu börjar det närma sig vilodags.. Imorgon är det först jobb, sedan möte/utbildning på huvudkontoret i Göteborg fram till kl nio-tio på kvällen, så det blir en lång dag.

Nu önskar jag er en god kväll och en god natts sömn!!

Ha dé

/ CJ

Inga kommentarer: