onsdag 23 september 2009

Hundisjakt !

Hej !

I måndags var jag hemma med vår dotter som hade haft feber sedan lördagskvällen. MEN vi hade ett problem.. Två hundisar var bortsprungna !!
Det handlar alltså om ett gosedjur ca 15 cm och ett litet plastdjur ca 3cm, båda i form av hundisar, alltså hundar.
Dessa måste ju genast letas upp.
Så vi letar och letar , men hitta inga hundisar. Så vi vilar och sedan letar vi igen, men inga hundisar som svarar när vi ropar på dom ( Tror att dom behöver en lydnadskurs :)
Vid tredje försöket tar vi till supervapnet nummer ett: Ficklampan!!! Och vips så hittar vi den första hundisen (den lilla) under en bok i dockvagnen.
Strax efteråt så hittar vi också den andra som har gömt sig inrullad i ett sängöverkast.
SUCCÉ !!
Jag och lillskruttan är världsmästare i hundisjakt !!

Så kan man tillbringa delar av en VAB dag hemma med en fyraåring :)



Vad gäller träningsstatus, så är det för tillfället inte så positivt. Trots styrka, stretch och stabilitetsövningar sedan i somras, så åkte jag på ett troligt löparknä i måndags kväll när jag var ute och sprang. Det var på utsidan av vänster knä som det högg till mit i rundan. Så det vara bara att gå de sista 2 km hem. Gå gick bra, men när jag testade att jogga så funkade det i ca 30-40 m innan det högg till igen och jag blev tvungen att gå.
Så nu är det kyla, vila, stretcha och avvakta så får vi väl se hur det urartar sig :(
Jag har hela tiden vetat att risken funnits, men trodde inte att det skulle hända nu när jag ändå dragit ner träningsdosen jämfört med i somras.
Första reaktionen var att jag blev riktigt förbannad och besviken, helst då jag under första halvan av löprundan känt mig pigg och hållt ett bra tempo.
Men som sagt, det är bara att avvakta lite och se, I´ll be back !!

Nu är det snart dags för serien Livvakterna på TV. Har fastnat för denna danska serie, denna typen av kriminalserier är Danskarna helt suveräna på..

Ha det bra tills nästa gång

/ CJ

1 kommentar:

PO sa...

Hahahaha...you make med smile, brotha´!
Har exakt gått igenom detta ljuvliga letande med vår 3-åring, som f.ö också har haft feber i ett par dagar.
Fast vi har då letat efter dinosaurier. Han ropar på vår dialekt, med otydliga rullande "r", och sitt något underutvecklade tal: - Dinosaujjen! Va e´du?
Trist det här med ditt löparknä. Det brukar bli ett reslutat av för hård belastning. Det har inget med att göra att du har varvat ner din träning, utan att det gick för fort från början. Om det blir fortsatta bekymmer så kan du ju alltid söka upp en fysioterapeut, som kan ge dig lite tips och råd om hur du tar dig ur det.

Take care!

Mvh PO