tisdag 1 september 2009

1/9-09 2 dagar senare..

Tisdag 1/9

Sjuk idag. :-(
Redan igår började jag känna mig väldigt illamående, huvudvärk, yr, febrig i kroppen. Och inatt hade det blivit sämre, så idag har jag varit hemma från jobbet, och kommer att vara det imorgon också eftersom jag fortfarande inte mår bra.
Frågan är om det är förkylning, fetrsom barnen haft lite lätt förkylning det senaste ( som 80 % andra barn i slutet augusti början september varje år), eller om det är någon form av reaktion efter helgens race. Har läst någonstans att man får sämre immunförsvar just när man börjar träna "hårt", isåfall har väl helgen ( och de senaste 6 veckorna) varit rena massakern på mitt immunförsvar :-)
Oavsett vilkett så är det som det är, och jag hoppas och tror att det snart går över.

Tillbaka till helgen litegrann då..
Jag skrev ju innan att jag hade en egen målsättning om hur många jag vill ha efter mig i resultatslistan.
Mitt mål var att åtminstone ha mellan 15-20 personer efter mig ( både herr & damklass medräknat )
Resultatet blev att jag hade 6 st bakom mig i mål.
Men jag måste nog i efterhand erkänna att målsättningen kanske var något för högt satt, och på sätt och vis är jag lite lite besviken eftersom det ändå var den målsättningen jag hade.
Men samtidigt vet jag att jag gjorde mitt allra bästa och att jag bara var bättre än dessa 6 i mål. Det är jag ändå väldigt nöjd med, och jag är så nöjd med att ha genomfört alltihop, jag förstår nog inte riktigt själv än vilken prestation jag egentligen gjorde.
Men roligt var det, och mersmak fick jag. Kommer alldeles säkert att genomföra fler lopp. Vilka distanser får vi se, men jag kommer iallafall att göra fler sprintlopp som detta.
Jag vill också tacka för de uppmuntrande kommentarer jag fått före och efter tävlingen, det var jätteroligt att läsa det.
Nu har jag målet att köra under hösten och kombinera cykel med löpning, och komplettera med simning i badhuset. Kommer att vila nu denna veckan ( framförallt nu när jag inte mår bra), och sedan komma igång med träningen igen för att kunna träna regelbundet varje vecka.
Skall snart försöka hitta ett nytt mål att sätta för att kunna rikta in mig på i träningen. Det kan vara bra att ha ett mål att sikta mot med träningen nu när kvällarna börjar bli kallare coh mörkare igen. Men jag återkommer med vad nästa mål blir när jag bestämt mig.

Jag hoppas att ni kommer att fortsätta följa min blogg, även om jag inte kommer att skriva varje dag i fortsättningen. Tänker iallafall försöka skriva en eller ett par gånger/ vecka eftersom jag tycker att det blivit väldigt roligt att skriva här.
Och det kommer säkert att handla en del om träning även i fortsättningen, men även om annat som händer här i livet.

Måste bara dela med mig av denna fantastiska reklam. Klicka här för att länkas till youtube, och lägg noga märke till killen i ljusblå skjorta och lockigt hår vid tiden 0:26.
Jag bara älskar denna reklamfilmen :-)

Men nu är det dags för mitt favoritprogram på tv: Dödlig fångst på Discovery, som handlar om Kungskrabbfiskare på Barents hav..

Hej sålänge och Godnatt!!

/ CJ

1 kommentar:

PO sa...

Jag kommer alltid att följa din blogg CJ.