måndag 7 september 2009

Hej Igen !!

Nu är jag här igen..
Har varit sjuk den senaste veckan som jag skrev i förra inlägget.
Huvudvärk, febervärk i kroppen, halsont, väldigt illamående m.m.
Men det har gett med sig nu, så nu ser jag fram emot morgondagen och att få kommut och träna igen. Har faktiskt haft lite "abstinens" efter att få träna igen nu när jag varit sjuk. Skall bli intressant att se vad jag tappat på 1 vecka, sannolikt litegrann men jag tror inte det skall vara så farligt.
Hur känns det då såhär en dryg vecka efter loppet?
Jotack, bara bra :-)
Jag är ganska nöjd med min insats, men jag tänker inte så mycket på det. Ser mera framåt, och vad jag skall gör härnäst..
Känner också att det latinska ordspråket till höger verkligen stämmer.
" Amat Victoria Curam" Victory favors those who take pains.
Eller på svenska ungefär: Segern kommer för den som härdar ut med smärtan.
Förra helgen känns som min seger mot just smärtan !! :-)
Men nu är det som sagt dags att komma igång med träningen igen, och jag längtar..
Tänkte försöka köra 2-3 pass i veckan till att börja med, 1 pass cykel & 2 pass löpning, så får vi se vad som händer.
Planerar att börja lite lätt med den vanliga 4,5 km sträckan, och sedan öka på den några km till och om inte alltför lång tid så smått börja närma mig milen.
Vi får väl se hur det går med alla förkylningar och grisinfluensor som kommer att cirkulera under hösten, men sådan är planeringen inne i min skalle just nu..

Nu skall jag gå och kolla Morberg i " Vad blir det för mat"
Helt klart ett favoritprogram..

Återkommer imorgonkväll och berättar hur träningen gick..

Godnatt !

/ CJ

Inga kommentarer: