måndag 10 augusti 2009

10/8-09 20 dagar kvar

Hej Igen !
Nu är vi hemma efter helgens campingliv och hockeyläger.
Killarna i hockeylaget hade det bra, det var mycket istid, men det fanns också tid över till lek och bad, och det lät på dom som att dom hade en rolig helg.
Vi föräldrar som var med hade också jättetrevligt. camping, ishall och bad låg inom samma område, och vädret var kanon. Det var sol och dryga 25 grader både fredag och lördag, så på fredagen blev det lite grillning på kvällen. På lördagen tillbringades nästan hela dagen i gräset vid utomhuspoolerna, förutom under killarnas träningsmatch mitt på dagen då vi stod i ishallen, väldigt svalkande mitt i värmen. Resultatet i matchen skall vi inte alls prata om ..
På lördag kväll hade vi kräftskiva, Fantastiskt kul med mycket trevligt sällskap. Vi var omkring 30-35 personer som bar ut borden ur stugorna och dukade upp långbord på vägen. Riktigt roligt.

Och träningen då.. Hur gick det med den?
Jodå. På fredagen blev det vila, men på lördagen blev det totalt lite drygt 8 kilometers löpning uppdelat på 2 pass. Ett pass på morgonen, och sedan ett pass till på eftermiddagen. Tiderna och hastigheten på dessa pass var 2 av de snabbaste jag löpt sedan jag började träna, och det kändes hur bra somhelst, allt bara flöt på. Kroppen var i kanonform.
Mellan dessa pass låg vi som jag skrev tidigare vid poolen hela dagen. Och då passade jag på att träna lite simning, det fanns en 50 metersbassäng mot 25 meter som jag är van vid. Körde totalt 450 meter frisim och det känns som att simningen också går bättre och bättre för varje gång. Det bådar gott mot känslan jag hade efter första passet med simning.. Skall väl säga att jag inte körde 450 meter i ett sträck, utan det var totala sträckan, men ändå var känslan riktigt bra.
På söndagen blev det vila, mest p.g.a lördagskvällens aktivitet ;)

Och nu över till idag, Måndag 10/8.
Nu sitter jag här och har precis kommit hem från ett cykelpass på den vanliga 19 kilometersrundan. Även idag den hittills bästa tiden, eller som Carro Klüft skulle sagt " Jag persade" :)
Nä, allvarligt så kändes det väldigt konstigt idag. Jag tyckte att jag kände mig trött, men samtidigt kände jag att jag hade mer kraft att ta av i flera av de sega delarna av banan. Summan av detta blev att jag sänkte bästatiden med 2 minuter mot tidigare.
Det är alltid en extra bonus när man får en bra tid på rundan, som idag.
Alla resultat, tider, dagsform m.m för jag in i en träningsdagbok på nätet som heter Shapelink, Jag blir väldigt motiverad av att se de framsteg jag gör t.ex medelhastighet, statistik per bana m.m.
Det finns flera olika sådana här träningsdagböcker där man kan föra in sina resultat. T.ex som min bloggvän PO nämnde i en tidigare kommentar: Funbeat.se .
Jag kan verkligen rekommendera dig som tränar att använda dig av någon sådan form av dagbok.
För imorgon har jag planerat in en löprunda.
Hur det går återkommer jag med imorgon kväll..

Tills dess: Godnatt och ha det bra!!

/ CJ

Inga kommentarer: