lördag 15 augusti 2009

15/8 15 dagar kvar

Lördag 15/8

Som planerat blev det idag ett duathlon.
Efter att ha tillbringat några timmar på en motorstadion och tittat på Folkrace, så var det dags att ge sig iväg ut. Med forutsättningarna regn, blåst och 15 grader i luften, så visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av dagens träning. Men cyklingen (19 km) gick riktigt bra, ingen ny bästatid idag, men bara 6 sekunder ifrån. Vinden låg på så att det kändes nästan som att jag hade motvind runt i stort sett hela banan, så kroppen fick jobba på ordentligt idag. Framförallt kändes detta i framsidan låren när jag bytte till löpning.
Löpningen (4,5 km) gick också riktigt bra idag rent tidsmässigt. Men det kändes tungt i benen runt hela banan, och jag hade lite känningar i baksidan av höger knä. Kunde inte riktigt ta ut löpsteget så som jag ville.

Men jag vet iallafall vilket väder jag inte vill ha på tävlingen om 2 veckor. Blir det samma väder som idag, så är det bara att köra. Alla har ju samma förutsättningar. Men jag skulle hellre vilja ha lite varmare, uppehåll och svag svag vind.
Vi får väl se hur det blir med det.. Inget som jag kan påverka, och egentligen inget som påverkar mig så väldigt mycket. Men visst önskar jag mig optimala förutsättningar vad gäller vädret.

Nu är det lördagkväll, och efter denna veckas träning tänker jag unna mig en lugn skön kväll i soffan framför TV:n med lite chips, godis & Coca-cola.
Förutom ett litet avbrott där jag skall leka taxi åt min bror :-)

Ha de tills nästa gång !!

/CJ

Inga kommentarer: