lördag 29 augusti 2009

29/8-09 13 timmar 42 minuter kvar

Lördag 29/8 del 3

Dagens sista inlägg..
Idag var vi och tittade på första dagens tävlingar, det var en halv Ironman som kördes, och sträckorna var lite längre än dom jag skall köra imorgon. 1,8 km simning, 90 km cykel 21 km löpning. Men visst hade det varit kul att ha gjort den.. :)
men men.. Allt har sin tid..

Försökte kolla på de tävlande och hur dom gjorde vid bl.a växlingarna för att veta lite inför morgondagen. Och det var riktigt bra kände att det föll lite mer på plats med detta..

Såg dessutom min Triathlonförebild på dagens tävling. Pasi Salonen. Tyvärr har han tydligen varit skadad nyss och kunde inte riktigt göra sig själv rättvisa idag. Han var bra med fram till växlingen cykel-löpning där han låg trea, men sedan såg det stelt ut på väg ut på löpningen, och där tappade han en del. Såg inte slutet, men kollade resultatlistan och såg att han bröt loppet under löpningen, men han kommer tillbaka..

Nu är det dags att gå och lägga sig, så att man (förhoppningsvis) får sovit ordentligt inatt.

Jag skall försöka skriva ett litet inlägg imorgon innan jag sticker iväg också.
Om inte, så håll tummarna för mig !!

Natti natti

/ CJ

1 kommentar:

PO sa...

CJ! Jag är med dig genom hela resan! Ett sista tips. Fokusera på ditt lopp till en början. Du vet vad din kropp håller för så att du inte går rakt in i den berömda väggen. Åååå vad jag önskar dig lycka till min vän!
Kör så det ryker!
Mvh PO