tisdag 11 augusti 2009

11/8-09 19 dagar kvar

Tisdag 11/8

Så sitter jag här i soffan igen med datorn i knät och skriver om dagens bravader..
Som jag skrev igår, så var det inplanerat en löprunda idag. Den vanliga rundan på 4,5 km blev det. Det var väldigt trögt idag, i förmiddags kände jag mig pigg men ju längre arbetsdagen gick, desto segare blev jag. Men iallafall så blev det till slut en hyfsad tid, även om jag fick slita lite hårdare för det idag. Jag hade inte det flytet och drivet i löpningen som jag hade när jag var ute i helgen. Hoppas att det återkommer i helgen när jag inte jobbat en hel dag innan träningen.

Kommer ni ihåg melodifestivalturnén i vintras. Då kommer ni väl också ihåg Pål och Pihlman, (bl.a Henrik Dorsin) som åkte runt i Sverige och skulle hitta pausartister till Melodifestivalen. Allt som oftast återkom Pihlman till sin gamla slagdänga "Tingeling" som i Finalprogrammet blev en av dom häftigaste låtar som någonsin framförts i melodifestivalen, " Tingaliin (Tingeling russian base-lovers remix) ".
Iallafall så hade han ett uttryck som jag, lite på skämt & lite på allvar, tagit till mig och använder mig av vid vissa tillfällen, inte minst vid träning.
Kommer ni ihåg det ? ? ? Inte.. Se nästa rad.
" Ha ha, jag är fan bäst ! "

Det känns rätt så bra att säga det för sig själv, både när man har flytet, men även när det är motigt. Man liksom peppar sig själv lite. Kan även meddela att det kan fungera uppmuntrande på arbetskamrater om man använder det vid rätt tillfälle :)

Vad gäller träning resten av denna veckan hade jag tänkt mig följande:
Imorgon onsdag blir det simning
Torsdag cykel
Fredag vilodag
Lördag Duathlon, Cykel följt av löpning.
Söndag ej planerat. Men då påbörjar vi på förmiddagen träningen efter sommaren med sonens fotbollslag där jag är med som tränare, och skall på eftermiddagen ha en träning för alla ungdomsledare i klubben med lite olika övningar och kanske kan det avslutas med en liten match... Det kan nog få räcka för den dagen.

God natt, sov gott och ha en bra onsdag, så hörs vi mer imorgon kväll.

/ CJ

Inga kommentarer: