onsdag 12 augusti 2009

12/8-09 18 dagar kvar

Onsdag 12/8

Som planerat blev det simning idag. Åkte direkt från jobbet till simhallen där jag körde 1000 meter. Började med 400 m frisim, sedan 500 m bröstsim och avslut 100 m frisim, allt i ett svep. Det är första gången jag simmat 400 m frisim i sträck sedan jag började min träning ( 400 m är distansen på tävlingen) och det kändes jättebra. Nu hade jag ingen större hastighet i simningen, utan de 400 m tog nästan 13 min. Men att känna att musklerna och tekniken man använder börjar ta sig gör att det går lättare från gång till gång som jag simmar. Utvecklingen från första gången känns jättebra, då var jag helt slut efter 100 m frisim. Så det finns hopp även om simningen.
Imorgon hade jag tänkt mig att ta en cykelrunda, tyvärr har jag fått riktigt ont i vänster handled. Vet inte om det beror på hur jag håller i styret på cykelträningen, men det gör väldigt ont när jag böjer handleden. Tror iallafall att det blir cykel imorgon. Om det inte lättat av ( vilket jag tror att det gör) är det bara att bita ihop och köra. Vila skall jag göra på fredag.

Nu över till något annat..
Till höger i bloggen har jag bytt ut Per Gessle listan mot en lista med mina 5 favoriter av svenska sommarlåtar. Dessa låtar betyder verkligen sommar för mig, och Peter Lundblads " Ta mig till havet " är den låten jag älskar allra mest. Den får mig att drömma mig in i låten, man kan nästan känna hur man är på den där fuktiga stranden en varm sommarnatt tillsammans med den man älskar ( i mitt fall min fru) och hör det underbara ljudet av vågor som rullar in över stranden. Jag fylls av ett otroligt lugn när jag hör den här låten och bara njuter av att lyssna på den, och drömma mig till den här platsen.

Kolla listan så vet ni vilka sommarlåtar jag gillar. Förstaplatsen tror jag nog att ni redan räknat ut :)

MEN !! Nu vill jag veta följande av Er som läser min blogg: Vad har du för favorit/favoriter bland våra svenska sommarlåtar ??
Skriv vad du tycker i kommentarer nedan. Du får vara hur anonym somhelst, och behöver inte skriva något namn alls om du inte vill. Jag är bara nyfiken på vilka som är Era favoriter.

Så kom igen och skriv nu, så återkommer jag imorgon..
Gör som mig - Simma lugnt :-)

/ CJ

1 kommentar:

Anonym sa...

Sommartider och Sommaren är kort tycker jag är bäst.