onsdag 26 augusti 2009

26/8-09 4 dagar kvar

Onsdag 26/8

God kväll !
Sitter just nu och lyssnar på en fantastiskt skön låt. Kommer ni ihåg för ca 2 veckor sedan när jag skrev om motivation, denna låten motiverar verkligen till att göra något bra. Det är ingen tung låt för att pumpa igång adrenalinet, utan en lugn låt men med en text som, om man bara lyssnar på den, verkligen får en att känna " nu jäklar !!!!!! ". Detta kommer att bli den låten jag lyssnar på innan tävlingen på söndag, och den kommer också att gå varm hela söndagsmorgonen..
Ni som har Spotify kan lyssna på den om ni klickar här
(kanske går att lyssna på även utan Spotify, det vet jag faktiskt inte säkert)
Annars kan ni klicka här: http://www.tsrocks.com/j/jumper_texts/det_blir_en_bra_dag_idag.html
För att läsa texten.
Det är gruppen Jumper som gjort låten, och den heter " Solen stiger upp även idag "
Den har på något sätt en fantastiskt härlig text när man sitter och lyssnar på den.
Det kanske är denna låten man skall lyssna på det första man gör varje morgon, och sedan låta det bli en bra dag idag..

Idag har det iallafall varit simning och fotbollsträning på schemat.
Efter jobbet åkte jag till simhallen för att träna, det blev 1000 meter varav 350 meter frisim idag. Det var så mycket folk idag att det var svårt att träna frisim så mycket jag egentligen ville, men jag är nöjd ändå. Detta är kanske det sista träningspasset jag gör.. med viss betoning på kanske. Men jag tror nog att kroppen kan må bra av att inte köra för mycket mer nu fram tills på söndag. Vi får väl se..

Efter simningen var det raka vägen till fotbollsplanen och sonens fotbollsträning, där var det dags för 1 ½ timmes träning med dom.

Nu skulle jag egentligen klippt mig, men min fru hittade en ny serie som börjar kl.21. Livvakterna heter den och är en dansk serie som är gjord av samma personer som gjorde bl.a den suveräna Mordkommissionen. Och den kan man ju inte missa då.
Får väl klippa mig imorgon istället. Eftersom jag gör det själv med trimmern, så behövs det ju iallafall inte bokas någon tid hos frisören. Man kan säga att han har gratis jour :-)

Jag återkommer imorgon med ett nytt inlägg, nu mina vänner är vi inne på upploppet mot söndagens målgång. Kollade alldeles nyss, och det är totalt 155 personer anmälda till tävlingen. ( Inräknat både herr & damklass )
Så det kommer att bli roligt, men kanske lite trångt i simningesdelen.
Ja ja, det är väl bara att ställa sig först så att man slipper trängas :-)
Men å andra sidan är det då högst sannolikt att jag blir översimmad av en del :)

Det löser sig när vi kommer dit..

Ha en fortsatt bra kväll!!

/ CJ

Inga kommentarer: