lördag 29 augusti 2009

29/8-09 20 timmar 25 minuter kvar

Lördag 29/8

Nu är det inte dagar kvar, nu handlar det om timmar.

Tänkte bara lägga in texter till 2 låtar som går om och om på min spellista " Inspiration".
Lyssnar man på texterna, så märker man att det finns en fantastisk inspirationskraft i dom. Iallafall för mig

----------------------------------------------
Nr 1 har jag skrivit om tidigare
" Jumper - Solen stiger upp även idag "

"Genom en hel natt av drömmar
har jag nu rest,
jag kommer aldrig glömma
vad jag fått se,
och solen där uppe och jag ligger kvar,
och allt jag tänker är att det blir en bra dag i dag...

För solen stiger upp även idag,
och flera tusen mil kan jag gå idag,
tänker på vad min far alltid sa,
- Det blir en bra dag idag... "

------------------------------------------------------

Nummer 2 är en liten joker kan man säga..
Men även här är texten väldigt talande och passande.

" Kenta Gustafsson - Just idag är jag stark "

" Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just denna dag
Den ger lust när den kommer... "

---------------------------------------------------

Lyssna på låtarna här om du vill ( Spotifylänk)



Här är vinsterna från gårdagen..









Jag återkommer med nytt/nya inlägg här på bloggen senare under dagen.
Men nu skall jag göra lite mat..

/ CJ

Inga kommentarer: