torsdag 13 augusti 2009

13/8-09 17 dagar kvar

Torsdag 13/8
Cykling var planerat idag, och cykling blev det. Var helt matt i kroppen när jag kom hem och funderade på att kasta om dagens cykling och morgondagens vila, men efter att ha legat i sängen och vilat en stund så bestämde jag mig för att jag skulle klara det. Samma 19 km runda som tidigare, och visst klarade jag det, ny bästa tid med 12 sekunder. Inte mycket, men ändå bättre. Och med tanke på förutsättningarna så är jag mer än nöjd.

Jag är överlycklig över att jag kan ta mig i kragen även när jag känner mig som jag gjorde idag. Att jag klarar att cykla rundan på ny bästa tid när jag var så trött att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen när jag kom hem från jobbet. Jag älskar att få tvinga fram den där jäklar anamma känslan, att bara kunna fokusera framåt när jag väl är ute, koppla bort alla tankar som inte har med träningspasset att göra.
Det är precis som förr när jag tränade och det är underbart att få känna den känslan igen.

Nacken känns lite stel, men ändå känns det fullt överkomligt, efter en varm go dusch och en natts sömn så brukar det bättra sig lite.

Imorgon är det vilodag, men jag kommer att skriva iallafall. Har litegrann jag tänkte skriva om nu när jag inte har något träningspass att redovisa.

Ni kommer väl ihåg min nyfikenhet från igår..
Det går lika bra att skriva även i detta inläggs kommentarer.
Vad har Du för favorit/favoriter av alla våra sommarlåtar, som gör att du känner Ahhh detta är sommar !
Och som igår får du vara precis hur anonym du vill..

Så stilla min nyfikenhet nu.

Natti natti

/ CJ

Inga kommentarer: