onsdag 19 augusti 2009

19/8-09 11 dagar kvar

Onsdag 19/8

Idag har jag haft en ganska vilsam träningasdag. Det började med 1½ timmes fotbollsträning för sonen, där blev det väl inte så mycket springa, även om jag försöker att vara med dom på så många övningar som möjligt.

Efter det var det dags för min premiär i att simma med våtdräkt. Det blev ett skönt kvällsbad vid 20-tiden och vi var ensamna på stranden.
Simningen blev väl totalt ca 300 meter, men det var inte för träningen, utan mer för att vänja mig vid att simma med dräkten. Och visst var det ovant, och lite jobbigt precis i början, men ganska snabbt kom man in i hur det fungerar och det var skönt att få lite flythjälp.
När man ser tävlingen framför sig så är det, som jag sagt förut, simningen jag tänker mest på (Och även växlingen mellan simning och cykel). Tror att jag kommer att klara det ganska bra, simbanan kommer jag ju att klara. Frågan är bara hur lång tid den kommer att ta?
Kände med dräkten på att man kunde simma rätt så fort eftersom man fick hjälp med flytkraften, men det gör ju å andra sidan att man också tar i lite extra och tröttnar fortare.
Måste tänka på det, att jag inte går ut för hårt utan håller ett hyfsat lugnt tempo i början så att jag inte kroknar innan halva sträckan. Och att inte låta sig dras med i någon annans tempo, hur lätt det än kan vara när man är såpass många som skall starta samtidigt. Men jag skall nog lyckas hålla huvet kallt ( annars behöver jag bara doppa det under ytan :-) och tänka mig för så kommer simningen att gå som en dans..

Imorgon kommer det troligtvis att bli en cykelrunda, följt av en löprunda på fredag. Så får vi se sedan på helgen vad som passar bäst in..
Nu skall jag äta en sen middag.
Pasta med kassler och spenat.. mums!!

Tills imorgonkväll !!

Hejdå !!!!!

/ CJ

Inga kommentarer: