söndag 23 augusti 2009

23/8-09 7 dagar kvar del 2

Lördag 23/8 igen.

Så, nu har jag då äntligen kommit tillbaka efter dagens cykelrunda.
Det drog ut på tiden innan jag kom iväg, och det var på vippen att det inte hade blivit någonting alls. Som ni kunde läsa i mitt tidigare inlägg idag så har jag nacken mot mig just nu.
Och jag gick länge här hemma och visste inte om jag skulle orka att ta mig runt ett 19km varv. Men till slut så bytte jag om, tog cykeln och började trampa mig runt. Vädret var helt ok. Kunde möjligtvis varit ett par grader varmare. Men det var 17 grader, Vind o,9 m/s och mulet, regn under ca 3 km av sträckan.
Men iallafall så slutade det med att jag kom imål på ett nytt personligt rekord på banan. Skillnaden mot den förra bästatiden var hela 4 minuter... Jo det var faktiskt 4 minuter snabbare. Gissa om jag blev överraskad. Här har jag precis cyklat en runda där jag känt mig lite seg, varit rejält stel i nacken, och så har det gått så snabbt. Då vart jag riktigt, riktigt nöjd. Efter att tidigare idag känt mig oerhört besviken på att nacken skulle börja strula just nu med bara 1 vecka kvar till racet, och nästan börjat känna som att det inte kommer att bli någon tävling för min del. Så blir det såhär.. Det är bara att tacka och ta emot, den här rundan kunde inte kommit lämpligare.
Visst känner jag även nu efteråt att det gör ont och är stelt i nacken, men just nu kan jag stå ut med det, för nu fick jag tillbaka hoppet litegrann.
Men det är fruktansvärt påfrestande både fysiskt och psykiskt när värken sätter till som den gjort nu, och jag tar ingenting för givet. Men jag hoppas att det kan släppa av lite under början av veckan, så att jag får den uppladdning jag vill ha inför loppet.
Hur det går kommer får ni reda på endast på denna blogg, jag har nämligen ensamrätten till den storyn :-)

" Amat victoria curam ! "

Nu skall vi ha en lugn söndagskväll med någon film på tv.

Sov gott så hörs vi imorgon kväll..

/ CJ

2 kommentarer:

B.J sa...

God kväll, kom precis på att tänka på att du i början av din träningblogg skrev att du tänkte som Pileman i Tingeling "Ha ha, jag är fan bäst ! " ett uttryck som jag tycker passar jättebra efter denna cyklingsprestation du gjorde i kväll.

CJ sa...

Ja, det uttrycket passar bra idag.. Hoppas kunna använda det på söndag eftermiddag.

/CJ