fredag 21 augusti 2009

21/8-09 9 dagar kvar

Fredag 9/8

God afton !
Idag blir det en lugn dag rent träningsmässigt. Har istället fixat lite med cykeln, bl.a bytt bakdäck, slang och justerat lite på bromsarna. Det jag mer behöver göra är att justera växlarna litegrann eftersom dom inte går över riktigt 100 % vid växling. Men det är inga stora justeringar som behövs, utan det räcker med litegrann. Men det tar jag under helgen.

Imorgon förmiddag blir det fotboll med pojkens lag. Det är dags för de första matcherna efter sommaruppehållet. Skall bli kul att det kommer igång igen..

Efter det, på eftermiddagen, blir det träning. Men jag har ännu inte riktigt bestämt mig för om det blir cykel, löpning eller både och. Jag avvaktar och ser lite vad som känns mest passande imorgon, men någon form av träning blir det iallafall.
Det jag skriver om här på bloggen är ju bara konditionsträningen. Jag kör även viss styrka utöver detta för att hjälpa till att bygga upp kroppen inför vad som skall komma, och för att försöka hålla hjälpa kroppen att hålla sig så skadefri som möjligt.
Även om kroppen till största delen känns bra, så känner man sig utan tvekan lite sliten efter de senaste veckornas hårdträning för att komma i form, inte så att jag har ont, eller någon form av skada, men rent allmänt så känns det att man kört hårt. Men jag vilar idag, kör imorgon, söndag troligtvis vila. Måndag, tisdag, onsdag blir det ett pass av var gren, cykel, löpning, simning, men har ännu inte bestämt vilket pass på vilken dag.
Efter onsdag blir det istort sett bara vila inför söndagen. Med ev. undantag för något litet lätt pass, bara för att få röra lite på kroppen.
Efter att ha studerat lite sidor och fått lite tips, så tror jag att detta är den bästa uppladningen för mig inför loppet.
Rätt eller inte? Det märker vi på söndag..

Skall också sätta mig och skriva ner lite hur jag tänker ang. söndagen. Och då framför allt göra en liten planering på hur jag skulle vilja att det gick till på morgonen, innan start, cykeln skall ställas ut på min plats i växlingsområdet, lägga fram de tävlingskläder jag skall ha och byta till i växlingarna, ställa ut cykelskor&löparskor. Och dessutom lite grovplanering för när man skall börja värma lite, ta på sig våtdräkt och värma lite i vattnet innan startanmälan.
Allt för att jag skall ha hyfsat klart för mig i huvudet hur jag skall göra när det väl är dags för tävling. För jag vill inte bli stående i växlingsområdet mellan 2 grenar med en total blackout och inte veta vad jag skall göra. Eller behöva stressa på de sista minuterna innan start och komma på att man glömt något.

Jag ser verkligen fram emot att få göra det här racet nu. Även om man känner sig lite nervös med att ställas inför moment man aldrig tidigare testat. Men jag är övertygad om att när jag väl är där, så kommer det inte att bli några jätteproblem.. Man får tänka positivt. Det är ju trots allt inte någon månresa jag skll ut på, det är en enkel motionstriathlon..

Men nu skall jag ta en lugn fredagskväll. Sonen är på kalas hos en klasskompis och kommer snart hem. Sedan blir det lite fredagsmysmat framför TV:n. Ikväll blir det Grillad kyckling med potatiskroketter och creme fraichesås. Skall bli riktigt gott. Så nu skall jag gå och börja med den maten..

Ha en go fredagskväll!!
Och håll tummarna för oss på fotbollen imorgon.

/ CJ

Inga kommentarer: