måndag 17 augusti 2009

17/8-09 13 dagar kvar

Måndag 17/8

Go kväll på er !
Är hemma igen efter ett cykelpass på den vanliga banan. Och det gick lika bra som de senaste gångerna, trots vind på omkring 10 m/s vilket är skönt att ha i ryggen, men lika hemskt att ha mot sig..
Faktum är att totaltiden de senaste 4 gångerna jag kört banan legat inom en marginal av 12 sekunder. Så det börjar jämna till sig. Idag kändes kroppen bra igen efter att ha varit lite öm och tung av träningsvärk igår. Och rundan, även om värsta motvinden låg på i en lång raksträcka med svagt uppförslut, gick över förväntan. Hopp finnes :-)

Dessutom har jag idag varit och fixat en våtdräkt till simningen, gick att hyra och jag fick med den direkt. Så någon dag inom kort är det dags att testa den i lite havssimning. Har inte haft sådan våtdräkt förut. Det var en, hmmm, för vissa här hemma underhållande syn att se mig kränga på den. Man får verkligen kämpa för att få på den. Den sitter som ett extraskinn, och när det finns några cm för mycket runt magen (som på mig) så ser man ut lite som en blandning av groda/pingvin i den. :-)
Skall bli kul att få testa den på riktigt, en ny upplevelse.

Det blev ett ganska kort inlägg idag, men jag har inte så mycket mer just nu. Snart dags att gå och krama kudden för natten, och få vila sig inför morgondagens jobb och träning.
Imorgon blir det ett simpass i bassängen efter jobbet.

Hej sålänge !!

/ CJ

Inga kommentarer: