torsdag 27 augusti 2009

27/8-09 3 dagar kvar

HEJ !!

Nu är det nära.. bara 3 dagar kvar på nedräkningen. För 11 dagar sedan, när det stod 14 dagar kvar, så kändes det som en evighet. Nu sitter jag här och har börjat uppladdningen inför tävlingen. Och vilken uppladdning det kommer att bli..
Imorgon skall vi, om allt går som planerat, till Liseberg och träffa svärföräldrar samt svåger med fru som annars bor utomlands och är hemma på snabbvisit över helgen. Det kommer att bli en väldigt rolig fredagskväll. Vi åker så fort jag och min fru slutat våra jobb, och kommer att hinna med flera timmar tillsammans där. Barnen kommer också att älska det, den äldste har fått reda på det och blev jätteglad. Den lilla får reda på det imorgon, och kommer att bli lika glad hon. Så om det inte blir något inlägg imorgon, så vet ni varför. Det är för att vi är och fröjdas på Liseberg som Lasse Dahlqvist sjöng.
Men annars återkommer jag på lördag med senaste nytt..

Idag har jag inte kört någon direkt konditionsträning. Mer av teknikträning då. Var och simmade i havet med våtdräkten på för att vänja mig lite vid att simma med den. Det blev några hundra meter totalt, i vind om ca 10 m/s, men i intervaller, och som jag skrev framför allt för att vänja mig vid att simma med dräkten. Det kommer att gå bra!!

" Solen stiger upp även idag
Och flera 1000 mil kan jag gå idag, det blir en bra dag idag "

Kan inte släppa den refrängen på låten jag skrev om igår.
Allvarligt, kan det bli mer positivt tänkande än så. Har gått och nynnat på den hela dagen idag på jobbet. Och den känns bara så rätt. Kommer att köra den stenhårt inför söndagen.

Som jag skrivit tidigare, så var jag ju lite nervös för bl.a första växlingen. Men nu har jag fått lite mer information. Pratade med en granne som var med förra året, och fick reda på litegrann om hur det fungerar, lite regler och liknande. Har även läst på litegrann, och känner mig nu lite säkrare på hur jag skall göra. Har funderat fram den lösningen som jag tror blir bäst för mig. Om jag har rätt? Det märker vi på söndag.......

Har även börjat kolla väderprognoser för söndagen, och det verkar väl sådär.
ca 15 grader, 10-11 m/s, och regnskurar. Inte direkt mitt drömscenario, men det krävs inga stora förändringar för att det skall bli mycket bättre. Vinden tror jag nog kommer att stämma, men kan det bara bli uppehåll och några grader varmare, så kommer det att förbättra förutsättningarna väldigt mycket. Men som sagt, vädret är lika för alla, och en del gillar det ena bättre än det andra, och tvärtom.

Nu skall jag snart gå och lägga mig för vet ni.. Imorgon när jag går upp kommer jag att sjunga för mig själv: " Solen stiger upp även idag.. Det blir en bra dag idag ! "
Vi ses på Liseberg !!

/ CJ

Inga kommentarer: