torsdag 20 augusti 2009

20/8-09 10 dagar kvar

Torsdag 20/8

Hej igen !
Idag hade jag egentligen planerat in en cykelrunda, men det var så fint väder att jag ändrade mig och tog en löprunda istället. Sol, svag vind och 25 grader, perfekta förutsättningar och det var riktigt härligt att vara ute och springa idag. Kroppen kändes också bra, och jag tyckte att jag höll rätt så bra tempo.
Därför blev jag besviken när jag kom "imål" och upptäckte att den tiden jag hade idag var sämre än den tiden jag hade i lördags när jag sprang. Då hade jag cyklat 2 mil innan samt att det var riktigt skitväder och kroppen kändes totalt kass och det gjorde ont lite varstans.
Det enda positiva med dagens runda var väl då just att kroppen kändes bra och jag hade inga känningar någonstans. Men tiden ???
Ja ja.. det kommer att bli en, kanske två, löprundor till innan starten nästa söndag. Vi får väl se om det inte kan ordna till sig då.
Fortsätter bara kroppen att kännas såhär bra, så kommer nog resten av sig själv när det väl är dags.

Måste faktiskt säga att jag, som alltid älskat att vara ute och springa/jogga, nu under denna perioden börjat gilla cyklingen väldigt mycket. Nästan så att den passerar löpningen som favoritgren, men den är inte riktigt förbi ännu..

Apropå Gren.. så sitter jag just nu och tittar på Friidrotts-VM och Emma Green i höjdhoppsfinalen. Exakt nu rev hon sitt första hopp på 1.99.
Väntar på 200 metersfinalen med Usain Bolt, och hoppas att han kan slå till med ett lika fantastiskt lopp som i 100 metersfinalen som jag missade då jag satt och skrev här på bloggen. Ni märker ju vad jag offrar bara för att få skriva och glädja er :-)
Nädå, jag älskar att skriva här och jag har inte fått några somhelst men av att ha missat den finalen..
Usain Bolt.. ja vad skall man säga om den killen, förutom att han också älskar att springa, möjligtvis då lite snabbare än mig. :-)

Nu skall jag ta och sätta mig tillrätta här i soffan och fortsätta titta på friidrotts-VM för att sedan övergå till CSI Miami.

HAN GJORDE DET IGEN !!!!!
Usain Bolt.. Nytt världsrekord!!! Han SLAKTAR det gamla världsrekordet och de andra finalisterna. Nytt världsrekord 200 m 19.19 !!! Det gamla slaget med över en tiondel !!!
Helt otroligt!

Ha en fortsatt skön kväll !!
Vi hörs imorgon kväll.

/ CJ

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är omöjligt att springa snabbt när det är allt för varmt väder, så ta inte tiden för hårt.

Tips 1: Springa med mp3-spelare (med rätt musik!) kan göra löpnningen både roligare och snabbare. Jag bytte nyligen musik från lugnare till lite högre tempo och förbättrade mitt personbästa på 10 km med 2 minuter! Kanske ingen bra ide att simma med mp3-spelare dock. :)

Tips 2: En pulsklocka är ett trevligt tillbehör så att man kan få objektiv feedback huruvida man ligger på en bra nivå.

Anders

CJ sa...

Tack för tipsen.. Pulsklocka har jag, och den har jag haft vid varje pass hittills, tycker det är jättebra.
MP-3 spelare vet jag inte. Gillade aldrig musik i öronen förr när jag sprang, men man kanske skall testa det på någon runda efter loppet. Kan ha ändrat sig såhär på äldre dar :-)