lördag 22 augusti 2009

22/8-09 8 dagar kvar

Lördag 22/8

Idag var ingen höjdardag!!
Det började bra med att vi åkte och spelade fotboll med sonen. Resultaten kanske inte gick deras väg i alla 3 matcherna, slutade med 2 förluster & 1 oavgjord, men det var kul och efter en rejäl regnskur innan match, så blev det kanonväder.

Men efter det skulle vi handla litegrann på vägen och sedan hem och äta lite mat. Därefter hade jag tänkt mig ett träningspass, men...
Det gick bara inte. Jag var så fruktansvärt trött. Kroppen var helt slut, fötterna och benen värkte, samtidigt som jag kände hur nacken började stelna till. Så efter att vi ätit bestämde jag mig för att stå över dagens träningspass. Jag hade inte fått ut något av det iallafall idag. Så jag gick och lade mig och sova i två timmar. Efter det kändes det bättre igen, fast jag känner mig fortfarande lite trött. Men det är snart dags att sova för natten, så imorgon räknar jag med att vara iform igen. Och det kan behövas. Fotbollsträning på morgonen, under dagen kör jag nog mitt eget träningspass, och sedan skall sonen på hockeyträning på eftermiddagen.

Som jag skrev igår så känner jag i kroppen att den intensiva träningen de senaste veckorna börjar kännas av, inte bara det att jag blivit bättre tränad. Och detta var väl antagligen en av biverkningarna. Men nu är det bara 8 dagar kvar, och jag tänker hela tiden på att göra allt för att inget skall hända fram tills dess, som kan äventyra min start. Och jag tror att jag kommer att klara mig dit.
Se till att få ordentligt med sömn, och ordentlig mat, så skall det gå vägen.
Just maten är något som vi haft bra koll på hittills, och det blir säkert inga problem med det nu i slutet heller.

Vet inte riktigt vad jag skall köra för pass imorgon, det tar jag när jag kommer dit..

Nu skall vi sätta oss och titta på den senaste ARN-filmen på tv.

Ha en bra lördagkväll, så hörs vi imorgon kväll igen. Då är det 1 vecka!!! kvar..

/CJ

2 kommentarer:

B.J sa...

Kroppen är väldigt smart den säger till när det blir för mycket och då gäller det att lyssna. Det var skönt att höra att du vilade dig i 2 timmar på dagen för det var nog precis det som behövdes istället för en träningsrunda. Lycka till i morgon igen och då får vi hoppas att kroppen är nöjd och redo för en litet pass igen.

Lycka till

CJ sa...

Tack så mycket för det. Det hoppas jag också..

/ CJ