söndag 16 augusti 2009

16/8-09 14 dagar kvar

Söndag 16/8

2 Veckor kvar !!!
Shit vad nära det känns.. Det kändes väldigt nära när jag tittade på den nedräkningsklocka jag lagt in överst på sidan, men det skall samtidigt bli otroligt kul att få tävla.
Men gårdagens träning satte sina spår. För första gången sedan jag började för 4 veckor sedan, så har jag haft träningsvärk idag.. Lårens framsidor har inte riktigt varit 100% idag. Men det har inte heller varit så illa att jag inte kunnat röra mig. Även smalbenens benhinnor har ömmat lite, skulle tro att det beror mycket på vädret när jag tränade igår. Det nästan kändes redan när man var ute i regnet och "kylan" att det skulle komma något sådant här idag. Men som sagt så har det inte varit så mycket.

Sonens fotbollslag, där jag är med som tränare, började idag träna efter sommaruppehållet. Det var roligt att få komma ut på gräsplanen igen med ett gäng spelsugna 9-10 åringar..
Och nu på eftermiddagen hade vi ett träningspass med klubbens ungdomsledare som den utbildningasansvarige höll i, där vi själva får träna som killarna gör för att lära oss lite nya övningar att ta med till kommande träningar. Mycket nyttigt och något som vi kommer att köra någon gång /månad framöver, dessutom är det väldigt kul att få känna sig som när man var 15-16 år och tränade fotboll på riktigt igen..
Och givetvis avslutades träningen med en match.. Oj vad roligt vi hade, och inga större skador blev det heller :-)
Sista orden jag fick från min fru innan jag åkte dit var " Se nu till att inte behöva ambulans till akuten så jag får hämta dig där ! "
Det tyckte jag var roligt sagt.. :-D
Tror hon inte att vi inser våra begränsningar... Att vi inte är 20 år längre.. Hmm hon kanske har en poäng trots allt... ;-)
Sak samma, roligt har vi och jag ser fram emot nästa träningstillfälle.

Så denna dagen kan vi väl kalla för en dag med aktiv vila, imorgon tror jag det blir en cykelrunda igen.
Nu börjar livet efter semesterperioderna, när man måste börja pussla ihop träningen med möten på jobbet, sonens fotbolls och hockeyträningar samt matcher. Men åtminstone fram till tävlingen har vi bestämt att jag skall försöka satsa på min träning, medans min fru tar hand om skjuts m.m till hockeyn, som börjar träna imorgon kväll. Fotbollen är jag ju med på själv som tränare, så jag kan ju försöka kombinera ihop det med t.ex en joggingtur hem.. Vi får se, men det löser sig alltid.

Nu skall vi titta lite på Tv, och sedan är det dags att lägga sig.
Kanske läsa lite innan man somnar.
Just nu är det: Mons Kallentofts Sommardöden. Har inte hunnit så långt på den ännu, men hittills verkar den lovande.

Ha en go avslutning på veckan, så hörs vi imorgon..

/ CJ

1 kommentar:

PO sa...

CJ! Du missade väl inte 100 metersfinalen? Usain Bolt!! 9.58 sekunder! Jösses vilket lopp. :-)

Efter att ha läst igenom dina senaste inlägg så fick jag en liten tankeställare angående dina känningar i baksida lår och knä.
Jag hade nog testat att stå över ett par av "konditionspassen" med lite stabilitetsövningar, en slags nedvarvande styrketräning, kanske man kan kalla det. En av mina bästa vänner gjorde en fantastisk resa för 3 år sedan genom att, från fettma till smal, genomföra ett maratonlopp och ett par halvmaror. Han stötte dock på några problem på vägen i form av överträning. Löparknä. Inget kul tydligen. Han träffade en av södra Sveriges duktigaste ortoped. ronny Lövdal. Han gav direkt "recept" på avvaktan med löpning och inriktning på styrka och stabilitet. Jag vill verkligen inte att du ska missa detta. Jag tänker på din träning varje dag och så fort vi är klara med husmålningen, vilket tar musten ur mig för tillfället, så tänker jag ta tag i min träning jag påbörjade i vintras/våras då jag gick ner 7 kilo. Bättre kondition ger ett allmänt bättre välmående och en positiv känsla i kroppen.
Du ger mig hopp min vän.
Victory favors those who take pains!