fredag 28 augusti 2009

28/8-09 2 dagar kvar

God afton !!

Skriver ett litet inlägg såhär precis hemkommen från Liseberg, där vi tillbringat kvällen som jag skrev igår.
Det var helt fantastiskt kul.. Vi har åkt i attraktionerna, ätit gott, spelat på godishjul m.m. En stjärnvinst blev det, och sonen kom hem med 3 kg dajm, mums. Själv vann jag 2 påsar på chipshjulet, och en stor maskot på straffläggningstävling med fotboll. Vinst blev det om man prickade något av kryssen i målet, och det gjorde jag. Sonens hjälpte till i början genom lite planering. Låtsasmålvakterna hade olika färger på tröjorna, och den jag var på väg att skjuta mot först hade en blåvit tröja på sig. Då sade han " Pappa, du ska ju inte skjuta på Blåvitts målvakt, han är ju bra, skjut på Elfsborg ( Gulsvart tröja i båset bredvid) istället, dom är ju mycket sämre! " Och vad rätt han hade :-) Det borde jag ju ha förstått från början, det finns ju bara 2 färger, och det är blått och vitt !!

Som sagt så har det varit en jätterolig kväll, och det var en kanonuppladdning inför vad jag väntar på att få göra på söndag..

Vi hörs imorgon igen..
Kanske flera gånger t.o.m

God natt !

/ CJ

Inga kommentarer: