onsdag 5 augusti 2009

5/8- 09 25 dagar kvar

Onsdag 5 augusti.
Efter jobbet åkte jag till simhallen för att köra lite simning. Har väl aldrig varit någon motionssimmare direkt, även om jag älskar att bada. Men iallafall så blev det totalt 1000 meter varav 300m frisim, körde ett för mig ganska så högt tempo. Kroppen var lite mör efteråt, men det kändes bra. Därefter åkte jag hem fixade lite olika saker innan jag slängde på mig cykelkläderna och stack ut på 19 kilometersrundan. Gjorde bästa tiden hittills, bra väder soligt 23 grader och bara vind på 2 m/s.
Men simningen kändes i kroppen och jag kände att jag fick slita hårdare än annars. Att trots det få en ny bästa tid på rundan är ju då kanon. Även pulsen höll sig på en bra nivå.
Detta är precis det tecken jag vill ha. Att jag går åt rätt håll vad gäller tider, uthållighet m.m
Men jag vet också att jag, när det gäller tävling och träning, har en tävlingsinstinkt inom mig som gör att jag inte ger mig. Jag kör tills jag spyr om det är det som krävs för att nå fram dit jag vill. Detta är givetvis både på gott och ont, men jag ser det mest som positivt för egen del. Jag älskar att känna tröttheten som gör att benen nästan domnar av när jag kört ett rejält pass. Då vet jag att jag gett allt. Därför känns det så skönt att ha kommit igång ordentligt med träningen efter ca 10 år då man endast sporadiskt försökt sig på att börja träna. Sprungit någon kilometer ett par gånger och sedan har det försöket runnit ut i sanden.
Denna gången har jag kommit igång bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig, och jag tänker försöka fortsätta med det även efter tävlingen, och kanske sätta något nytt mål för att inte riskera att lägga av under hösten och vintern.
Varför inte ett Triathlon på Olympisk distans under 2010?
1500 m simning, 40 km cykling & 10 km löpning.
Känns som ett mål jag skulle vilja satsa mot och förhoppningsvis kunna nå.
Men det tar vi mer senare. Nu är det denna tävlingen som gäller och jag är på god väg dit..

Ha en fortsatt trevlig kväll !!

/ CJ

1 kommentar:

PO sa...

Hallå igen!
Känner en viss avundsjuka ;-), din satsning är fantastisk.
Jag har ett bra tips på hur du kan hålla koll på din träning.

Gå in på www.funbeat.se
och regga dig där. Sedan fyller du bara i varje dags träningspass så kan du hålla stenkoll på hur du har lagt upp din träning samt ha en jättebra överblick på den också.

Keep up the good work bro´.

// PO